Nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Przemyślane działania marketingowe są w stanie przynieść nam wiele korzyści takich jak dotarcie do nowych klientów, budowanie pozytywnego wizerunku marki, a także systematyczne przypominanie o sobie konsumentom, którzy skorzystali już z naszych usług. Jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi są ulotki. Do ich największych atutów należy stosunkowo niska cena, łatwość ich rozprowadzania oraz możliwość przekazania przy ich pomocy wielu informacji. Aby przyniosły oczekiwane przez nas rezultaty, muszą być jednak właściwie zaprojektowane. Jak zrobić ulotki reklamowe, które wzbudzą ciekawość? Oto krótki poradnik.

Jak zrobić ulotki? Pomysł jest najważniejszy!

Aby nasze materiały nie zaginęły w gąszczu innych, muszą się wyróżniać. Najrozsądniej będzie więc zacząć od opracowania unikalnego pomysłu, który przykuje uwagę. Unikajmy zbędnych kontrowersji, kierując się przede wszystkim kreatywnością. Miejmy także na uwadze jedną z najważniejszych zasad, którą jest zachowanie równowagi między warstwą graficzną i tekstową. Nie możemy przytłoczyć odbiorcy zbyt dużą ilością tekstu, która zadziała zniechęcająco i zmniejszy szanse na to, że zapozna się on ze wszystkim, co dla niego przygotowaliśmy. Jednocześnie naszym zadaniem wciąż pozostaje przekazanie jasnego komunikatu, czego z reguły nie da się zrobić wyłącznie przy pomocy grafik.

Najlepsze efekty odniesiemy, łącząc te elementy i uwzględniając właściwe proporcje. Gdy zastanawiamy się, jak zrobić ulotki, warto na jednej stronie umieścić coś wyrazistego, na przykład fotografię opatrzoną intrygującym hasłem. Reszta informacji powinna w takim wypadku znaleźć się na odwrocie. Konieczne jest zadbanie o to, by czcionka, której użyliśmy, była czytelna i miała odpowiedni rozmiar. W końcu z tego rodzaju materiałami będą zapoznawać się osoby w różnym wieku. Upewnijmy się, że ulotki są spójne z identyfikacją wizualną naszej marki, a co za tym idzie, pasują do niej. Możemy w tym celu sięgnąć po typowe kolory, logo i tym podobne.

Aspekt techniczny tworzenia ulotek

Gdy posiadamy już wizję, rozpoczyna się kolejny etap, którym jest realizacja. Wiemy już jak zrobić ulotki, potrzebny będzie więc jeden z programów graficznych, w którym wykonamy cały projekt. Jeżeli nie czujemy się na siłach, rozsądnie będzie zlecić to zadanie profesjonalistom, którzy zadbają o poprawne wymiary, format oraz nienaganną jakość. Tylko pełne dopracowanie grafiki pozwoli na cieszenie się zadowalającymi efektami finalnymi! Gotowy plik możemy przekazać do wydruku. Poradzi sobie z nim niemal każda drukarnia w Kielcach. Pamiętajmy o tym, by dokładnie opowiedzieć pracownikom placówki o tym, czego oczekujemy. Musimy określić rozmiar ulotek, a także papier, z którego będą wykonane. Do wyboru będziemy mieli kilka opcji, które różnią się przede wszystkim grubością i stopniem połysku. Dobrze zastanówmy się, co najbardziej nam odpowiada i pozwólmy specjalistom zabrać się do dzieła.

Zalety skorzystania z profesjonalnego wsparcia

Większość z nas posiada w domu drukarkę. Dlaczego więc lepiej nie podejmować się samodzielnego wydruku ulotek? Z bardzo prostej przyczyny – wymaga to odpowiednich umiejętności, wiedzy i znacznie lepszego sprzętu. Przygotowane w domowym zaciszu materiały będą różniły się od tych stworzonych przez specjalistów. Ich jakość będzie niższa, a co za tym idzie, mogą zostać uznane przez odbiorców za nieprofesjonalne i wzbudzić ich niechęć. Drukarki wykorzystywane przez nas na co dzień bardzo często są przyczyną niedociągnięć takich jak nierównomiernie rozłożony na papierze tusz, drobne zabrudzenia i tym podobne. Nie trzeba chyba mówić, że w przypadku materiałów promocyjnych nic takiego nie może mieć miejsca.  Jeśli chodzi o ulotki jak zrobić je tak, by prezentowały się doskonale, personel przedsiębiorstw, które się tym zajmują, wie najlepiej. Takie usługi nie wiążą się ze zbyt dużymi kosztami, dlatego zdecydowanie warto w nie zainwestować i nie narażać się na zbędny stres oraz problemy.