Istnieje wiele opinii na temat tego, czy pozycjonowanie stron internetowych jest trudne, ale większość ekspertów marketingu cyfrowego zwykle zgadza się, że SEO, czyli inaczej pozycjonowanie stron jest jedną z najbardziej skomplikowanych strategii pod względem analizy, wykonania. W tym artykule określamy niektóre z codziennych elementów, które sprawiają, że SEO jest pracą, która może być naprawdę skomplikowana.

Rozproszone informacje

Informacje na temat pozycjonowania stron internetowych są znacznie mniej uporządkowane i usystematyzowane, niż ludzie zakładają. Każdy może uzyskać dokładne analizy na przykład w GoogleAds, ponieważ istnieje seria podręczników i dokładna dokumentacja, która wskazuje dokładnie, na polega analiza i jak to działa. W SEO wymienione informacje nie istnieje. Chociaż Google i Bing udostępniają webmasterom wiele informacji związanych z SEO, to nigdy nie są one kompletne. Na przykład Google nie dostarcza szczegółowych informacji o linkach wskazujących na daną witrynę lub nie wskazuje dokładnie, które strony witryny zostały ukarane. Informacje, które otrzymuje webmaster, w obu przypadkach są częściowe, a rozwiązanie problemu wymaga wiedzy i doświadczenia.

Niestety wiele z informacji, które istnieją, dezaktualizuje się w krótkim czasie. Wiele osób zdobywa informacje na temat SEO, czytając różne blogi (wiele z nich jest pisanych przez osoby, które nie mają aktualnej wiedzy na temat SEO), ale jeśli nie mają odpowiedniego doświadczenia i wiedzy, nie będą w stanie określić, czy te informacje są nadal aktualne, czy nie. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy ekspertów z portalu: https://nprofit.net/pl/pozycjonowanie/, którzy w efektywny sposób zajmą się pozycjonowaniem za Ciebie.

Zmieniająca się technologia

Czy pozycjonowanie stron jest trudne? Internet szybko się zmienia, podobnie jak technologie, na których jest rozwijany. Oznacza to, że techniczna strona SEO wymaga dużej wiedzy, aby zrozumieć, jak dany typ rozwoju wchodzi w interakcję z wyszukiwarkami. To, w połączeniu ze wspomnianym brakiem kompletnych i aktualnych informacji, może sprawić, że SEO stanie się niezwykle skomplikowane. Przykładem mogą być integracje pomiędzy różnymi usługami i technologiami, funkcje geolokalizacji, strony w wielu językach i dla różnych krajów, dynamiczne strony z asynchronicznym ładowaniem, nowe języki programowania i inne.

Brak zdefiniowanych standardów

Google również podaje pewne wytyczne (na przykład prawidłowe stosowanie znaczników H, czy akceptowaną długość w znacznikach MetaDescription), ale nie wskazuje dokładnej wartości tych elementów, więc specjalista SEO musi kierować się intuicją, aby określić ich wartości. Jest to szczególnie skomplikowane, gdy mamy do czynienia z witrynami o wysokich kosztach rozwoju, w których usprawnienia techniczne muszą być starannie dobrane.

SEO dla Google czy Bing nie jest dokładnie takie samo i choć możliwe jest zoptymalizowanie witryny tak, aby otrzymywała ruch z obu wyszukiwarek, podejmowanie decyzji może być bardzo skomplikowane, gdy obie firmy dostarczają niepełnych informacji o tym, które elementy powinny być optymalizowane i które są najważniejsze.